תפריט סגור

ייעוץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי שיווקי VCELL

הייעוץ העסקי-שיווקי מהווה מנוף צמיחה חשוב לחברות! תוך אבחון של פעילות החברה בהווה אנחנו נבנה, נשפר ונמקד את ההתפתחות הנכונה של החברה בעתיד.

חברת VCELL מתמחה במתן ייעוץ עסקי -שיווקי לחברות במגוון רחב של ענפים בדגש על פיתוח יתרונות יחסיים לחברה. אנו מאמינים ששילוב של כל הפתרונות שאנו מעמידים לרשות הלקוח, עם הניסיון רב השנים והידע הנרחב בתחום השיווק – מאפשר לנו להציע שינוי אמיתי וחיובי לכל בית עסק, שיוביל לגידול במכירות, גידול בקהל הלקוחות, הקצאת משאבים יעילה ונכונה תוך מיתוג ומיצוב מחדש ועדכונה של החברה בהתאם למציאות המתהווה.

לגישתנו, החלק האינטגרטיבי של כל פיתוח עסקי, הוא הפן השיווקי, VCELL מציעה לכם את הניסיון והמקצועיות שלה בליווי ייחודי לעסקים קטנים הרוצים להוביל רעיון גדול או לחברות המעוניינות בייעוץ נקודתי להרצה וקידום של יוזמות עסקיות.

אנו נלווה אתכם כבר משלב החשיבה על הרעיון או השירות או המוצר או הפרויקט – יחד נבחן את הסיכויים והסיכונים, הכדאיות הכלכלית שבמימוש הרעיון ונבנה תוכנית עסקית המתייחסת להוצאות הנדרשות לצורך השקה מוצלחת של הרעיון/השירות/ המוצר/הפרויקט לשוק ותכניות הכנסות פוטנציאליות. ניתן לשלב גם ייעוץ כלכלי כחלק מתהליך בניית התכנית העסקית. 

אך מה טיבן של המלצות, אם הן לא באות לכדי מימוש בפועל?

לכן אנו ב VCELL סוגרים אתכם מעגל ביישום ההמלצות בפועל, במסגרת ייעוץ תהליכי שוטף המספק מעטפת מלאה ללקוחותינו עד ליישום והטמעת ההמלצות בתכנית העסקית אצל המנהלים, העובדים, הלקוחות והספקים של הארגון.

בניית אסטרטגיה שיווקית היא חלק אינטגרלי מתכנית עסקית ולעיתים היא נדרשת לארגון במנותק מתכנית עסקית ספציפית, בראש ובראשונה לצורך העלאת המודעות המיתוגית של הארגון, על מנהליו ועובדיו, וכן לצורך יצירת בידול ושיפור ההתמודדות עם שוק תחרותי. ניהול תהליך בניית האסטרטגיה השיווקית מושתת על תהליך קבלת החלטות מובנה.

ניהול תהליך בניית האסטרטגיה השיווקית מושתת על תהליך קבלת החלטות בשיתוף מלא עם מנהלי ועובדי הארגון בהתבסס על מידע ומחקר, תוך בניית תהליך מיתוג ומיצוב של החברה או הפרויקט והתאמתם להתנהגות הצרכן ולקהל היעד. ביכולתה של אסטרטגיה שיווקית נכונה להכתיב תהליכים בארגון פנימה ותקשור שלהם שיווקית החוצה. לאחר תהליך החשיבה והמחקר, כאשר האסטרטגיה כתובה בצורה ברורה ומחייבת, תהליכים רבים בארגון הופכים פשוטים יותר ובעלי קו מנחה: קבלת החלטות שיווקיות, חלוקת התקציב, החלטה על אפיקי שיווק, הזדמנויות עסקיות, שיתופי פעולה, יעדים ומטרות ועוד.

לנו בVCELL יש את האמצעים לספק המלצות מקיפות לחברה, המתבססות על מחקרי שוק לניתוח מתחרים, סביבה עסקית ופוטנציאל שוק ועל סקרי צרכנים לניתוח התנהגות הצרכנים בתחום – באמצעות בקרות לקוח סמוי לבחינת טיב השירות המוצע ע"י החברה ללקוחותיה, בקרות על ספקים. כמו גם, ניהול קבוצות מיקוד,  סקרי אי קנייה, תצפיות על אנשי מכירות וכו'.

בסופו של תהליך, אנו נבנה עבורכם תוכנית עסקית – שיווקית, המתבססת בין השאר על ניתוח מצב השוק בהווה ומגמות לעתיד, המלצות להקצאה נכונה ויעילה של משאבים ומתן פתרונות לניצול מירבי של יתרונות יחסיים לטווח הארוך.

במסגרת הייעוץ השיווקי ב-VCELL וכפתרון משלים לאסטרטגיה שיווקית אנו נשמח להציע לכם שירותי ליווי והקמה של מערך שיווק ומכירות (לינק לתחתית הדף "ליווי והקמה של מערך שיווק ומכירה") במסגרת מערך הייעוץ התהליכי ב-VCELL.

תכנית עסקית

התוכנית העסקית הנה שורש ההצלחה העסקית וחשובה לכל ארגון, הן כאבן הדרך הראשונה והן ככלי להגדרת החזון העסקי. תוכנית עסקית מקצועית ומקיפה תדע להתחשב בתרחישים שונים ולתרום לקבלת החלטות חשובות בזכות התחזיות הכלכליות וניתוח השוק שהיא מכילה.

תוכנית עסקית שנערכת ע"י חברת VCELL מכילה מספר ראשי פרקים עיקריים ומותאמת לצרכי הארגון:

תציג את העסק/הפרויקט בצורה ברורה ומקוצרת, המאפשרת הבנה כללית לגבי אופי העסק ופועלו

הגדרת תחום הפעילות
מבנה הבעלות ומבנה ארגוני
מצב פיננסי של העסק
סקירה היסטורית: מחזורי מכירות, רווחיות, מבנה נכסים והתחייבויות
תפעול מערכי הייצור והשיווק

מהות המוצר
הצורך שעליו עונה המוצר
שימוש מרכזי ושימושים נוספים
תכונות ייחודיות ויתרונות יחסיים
מוצרים תחליפיים, משלימים ומתחרים, כולל השוואת מחירים
תיאור טכני של שיטת הפעולה

תיאור הטכנולוגיה
טכנולוגיות חליפיות
ישימות של הטכנולוגיה: דוגמאות מתחומים אחרים
מידת החדשנות הטכנולוגית וחשיבותה

הגדרת שוק יעד והיקפו (סגמנטציה)
מתחרים ותחרות
יתרונות יחסיים ושיווקיים ללקוחות קהל היעד בהתייחס למחיר
שירות
איכות
זמן אספקה
פוטנציאל צמיחה

הגדרת מטרות ויעדים שיווקיים: כמויות, הכנסות, רווחים, נתחי שוק, מיצוב.
המלצות לבניית מערך השיווק והמכירות
שיטות מכירה והשקעות נדרשות
אמצעי מכירה והפצה
דגשים שיווקיים-מכירתיים
מדיניות תמחור
המלצות על ערוצי פרסום
תקציב רעיוני

מבנה ארגוני מומלץ
בעלי תפקיד נדרשים: תיאור, הגדרות, פרופיל אישי ומקצועי
ארגון מערך ייצור/תפעול/לוגיסטיקה
ארגון מערך שירות

תאור תכנית ההשקעות
לוחות זמנים
עלות נכסים וציוד
מימון חיצוני
מודל תקבולים
תשואות
ניתוחי רגישות
תחזית תזרים מזומנים
רווח והפסד

תוכנית עסקית מלאה ומקיפה תוביל את העסק שלך להצלחה.
לעיתים תוכניות עסקיות מאלצות שינויים באסטרטגיה הראשונית שהייתה בעת החשיבה על פיתוח העסק או המוצר והשירות ולעיתים אף שוללת אותם.

אסטרטגיה שיווקית:

שלב ראשון וחשוב לבניית אסטרטגיה שיווקית לארגון הוא שלב האבחון של המצב הקיים, כל למשל נבחנים:

  • מבנה ארגוני, בדגש על מערך השיווק והמכירות
  • נהלי עבודה קיימים
  • תצפית ומשוב על כוח העבודה
  • לימוד טיב המוצר או השירות המוצע ע"י החברה
  • ניתוח ופילוח של קהל הלקוחות
  • דרכי שיווק, פרסום ומכירה קיימים
  • תקציבי השיווק והפרסום
    ועוד…

מה כוללת התוכנית השיווקית?

  • הגדרת מטרות ויעדים
  • ניתוח SWOT – בדיקת מתחרים וסביבה עסקית
  • זיהוי קהל יעד רלוונטי
  • זיהוי פוטנציאל מכירה גלום
  • בדיקת רווחיות המוצר או השירות ביחס למחירים בשוק המטרה
  • בידול ומיצוב – איתור USP לצרכי שיווק ומכירה
  • זיהו קשיי שיווק ומכירה והתנגדויות נצפות
  • התייחסות לתקציבים ואפיקי שיווק שונים

כנגזרת של האסטרטגיה השיווקית יוגדרו:

    • יעדי החברה
    • קהל היעד של החברה
    • נהלי עבודה יעילים
    • הגדרות לגיוס והעסקה של כוח אדם איכותי ומקצועי
    • המלצות למיתוג ומיצוב החברה בענף הרלוונטי ובכלל
    • הדגשת היתרונות היחסיים של המוצר או השירות, תוך ניצול חוזקות אל מול נקודות תורפה של המתחרים
    • בידול והגדלת התחרותיות
    • שיווק ופרסום יעיל, תוך פנייה לקהל המטרה
    • חווית לקוח

    ועוד….

הקמה וליווי מערכי שיווק ומכירה

לשיפור ביצועים והגדלת היקפי מכירות אנחנו ב-VCELL נשמח לשתף אתכם בניסיון מקצועי, עשיר ומגוון במסגרת הדרכות וליווי אישי של צוותי השיווק והמכירה בכל שלב בחיי הארגון.

הקמה או שיפור של מערכי שיווק ומכירה – בניית פרופיל עיסוק לאנשי מכירות ואנשי שיווק, ליווי הליך המיון וגיוס מועמדים לתפקיד נציגי מכירות או איש/אשת שיווק, סיוע בהכשרת צוות המכירות הקיים ו/או הכשרה של צוות המכירות החדש שיגויסו, אבחון של בקרת ניהול למערך המכירות בחברה, בקרה על דוחות מעקב, יחסי סגירה במערכת ושדרוג אנשי המכירות הקיימים לצורך סגירת עסקאות משופרת. ליווי תהליך קבלת החלטות בבחירת הספקים (כגון משרד פרסום, רכש מדיה, יחסי ציבור וכו'), בניית קמפיין פרסום ומיתוג, תקציב מדיה, מדיניות יחסי ציבור ותפעול מערך המכירה.

ליווי אישי של סוכני המכירות ואנשי השיווק בארגון –   לצורכי שלב הליווי האישי, נגדיר באמצעותכם את הצרכים המדויקים הנדרשים מסוכני המכירות ואנשי השיווק בארגון, כנגזרת מבקרת לקוח סמוי שתבוצע על אנשי המכירות. תהליך הליווי יכלול: ליווי של כל סוכן מכירות באמצעות תצפית החל מהפגישה הראשונה עם לקוח חדש. משוב לסוכני המכירות לאחר כל שלב משלבי המכירה ומתן כלים נכונים להתמודדות עם הלקוח. ליווי שוטף של הארגון בשלבי סגירת המכירה. חוות דעת מקצועית מועברת לידי ההנהלה במהלך ובסיום הליווי.

על אף הביקוש הרב לשירות ע"י ארגונים גדולים, אנחנו ב VCELL- סבורים כי דווקא עסקים קטנים ובינוניים נדרשים לשימוש בשירות, לא פחות מהעסקים הגדולים יותר. כל עסק וכל ארגון תלוי במידה רבה באנשי המכירות והשיווק שלהם. בארגונים הגדולים, השירות שלנו נדרש לצורך ביצוע תהליך שיפור והכוונה מקיפים לצוותי מכירה ושיווק הכוללים מספר רב של עובדים. עם זאת, בעסקים קטנים ובינוניים, החשיבות של הקמת מערכת שיווק ומכירה מקצועיות והכשרת צוותי שיווק ומכירה אף גבוהה יותר ובעסקים קטנים, אף קריטי, לצורכי התפתחות וגידול של העסק.

מאפייני העסק הקטן והבינוני, נגזרים ממגבלת היכולת להתבססות על משאב אנושי מקצועי איכותי ויקר, בייחוד לאור הדינאמיות של חילופי המוכרנים.  בעוד שבחברה הגדולה קיים כוח ניהול מקצועי, מומחה ויקר: סמנכ"ל שיווק, סמנכ"ל כספים, סמנכ"ל תפעול, סמנכ"ל פיתוח עסקי וכו', בעסק הקטן והבינוני בעלי העסק ממלאים מכלול של תפקידים ועל כן, נוצר הצורך לייעל ולשפר תהליכים, בהם טמון פוטנציאל רב להגדלת הרווחים.

רוצים לשדרג את המכירות בארגון? פנו אלינו לקבלת סיוע מקצועי